Základní škola
a Mateřská škola
Rudník

Rudník 407, 543 72, Rudník
Tel.: 499 440 121, 725 020 704
ŠDŠJ

5. třída – Mgr. Ježková Hana

5. třída – Mgr. Ježková Hana

Vážení rodiče, vítám Vás na našich webových stránkách. Zde naleznete informace důležité pro Vás. Pokud bude Vaše dítě nemocné, zde zjistíte i probrané učivo a Vaším úkolem je si učivo doplnit. Pokud budete mít jakýkoliv dotaz či problém, můžete volat na tel číslo 724 201 529.

 patacirudnik.tridnistranky.cz

 


___________________________________________________

23. 4. 2020

Vážení rodiče a děti, jelikož nastal problém ve ztrátě videa od paní uč Šindelářové, museli jsme udělat změnu na našich stránkách. Od zítřka 24.4. stačí pouze kliknout na výše uvedený červený odkaz, který po vás nebude vyžadovat žádné přihlašovací údaje. Věřím, že si na novou podobu našich třídních stránek brzy zvykneme a bude se vám s nimi dobře pracovat 🙂

Dnes tedy ještě naposledy najdete úkoly zde.

Čj – Myslím, že v klidu můžeme přejít na další vzor a to neživotný vzor HRAD. Nezapomněli jsme určit životnost a neživotnost? Pokud se 1.p. a 4. p. shoduje , je to neživotný, pokud se 1. p a 4. p neshoduje, je to životný. Př. kdo co průkaz, 4.p. vidím průkaz – shoduje se to, je to neživotný – může to být hrad či stroj. Ten průkaz bez průkazu jako hrad bez hradu. HRAD má ve 2. pádu u – může být ve výjimce i a, ten chléb bez chleba jako les bez lesa. Ještě POZOR na 6. p. mn.čísla o hradech, ale i o hříbcích, zkrátka koncovka ích je vždy měkká.

Vypiš si do školního sešitu vzor Hrad v čísle jednotném i množném uč. str. 56 nebo žlutý sešitek str. 5, zkus si ve žlutém sešitku str. 5/1

M – uč. str. 72 nastuduj příklady nahoře, pokud násobíme dvojciferným číslem a u jednotek je 0 stačí nám jeden řádek. Taky jsme si již říkali ve škole.   uč. str. 72/ 1

Vv – určitě běháš venku, tak zjisti, zda již pučí nebo kvete nějaký strom a nakresli mi a popiš , co to je. Já se tady dívám z okna na jeden strom rozkvetlý a je to ………?

 

22. 4. 2020

ANGLIČTINA

Dobré ráno milí žáčci,

opět jsem tu s dalším videem. Nejprve se tedy prosím na video podívejte a zkontrolujte si překlad vět. Kdo chce, může mi na email napsat, jak se mu dařilo, nebo mi i přeložené věty poslat . Do pondělí si prosím udělejte cvičení, o kterém mluvím ve videu: PS str. 39/ nahoře máte 4 dvojice obrázků. Porovnejte je prosím podle následujícího vzoru: The tiger is shorter than the giraffe. Stačí 4 věty. V pondělí si opět řekneme, jak to mělo být. . Mějte se krásně a užívejte sluníčka . Můj email: renasin@seznam.cz

Zde je nové video:

Dobré ráno děti.

Čj – Mám radost, vzor PÁN jsme pochopili. Dnes si dáme ještě pauzu od dalšího vzoru. Máme v učebnici opakování vyjmenovaných slov. uč, str. 57/8 přepiš do školního sešitu. Nezapomeň vždy napsat datum a pěkné písmo. Prosím zase pošli.

M – uč. str. 70/ 4 další dva sloupečky, uč. str. 71/5 jedna slovní úloha

Př – uč. str. 39 Luskoviny – jsou hodně důležité v našem jídelníčku, někdo je možná nemá rád. Je potřeba to určitě ochutnat a přijít tomu na chuť. Dá se čočka upravit i jinak než v naši jídelně. Osmahnout mrkev, petržel celer, cibulku a poté vmíchat uvařenou čočku, ochutit solí, majoránkou a takto upravenou čočku sním i já děti.  Podívej se na internet, jak přesně vypadá sója a z ní výrobky – mně hodně chutná tofu, tempeh. Máš taky v jídelníčku luštěniny?

Hv – zopakuj si noty – c, d, e, f, g, a, h, c a jejich délku celá- prázdná vez nožičky na 4 doby, půlová – prázdná s nožičkou na 2 doby, čtvrťová vybarvená s nožičku na 1 dobu, osminová – vybarvená s nožičkou a praporkem na půl doby

Tak pojď na to a s radostí – půjde ti to lépe a soustřeď se.

21. 4. 2020

ANGLIČTINA

Milí žáčci, zjistila jsem, že zmizel můj příspěvek z včerejšího (20.4.) a dnešního dne (21.4.).  Přidávám tedy znovu video z pondělí, ve kterém najdete správný překlad vět, které jsem Vám zadávala minulý týden ve středu. Dále přikládám pdf dokument s názvem “There is_there are_otázka_výklad gramatiky” a nové video, kde jsou výsledky včera zadaných vět, které jste měli přeložit. Text dokumentu si prosím opište do školního sešitu, podívejte se na nové video a přeložte si tyto věty: 1) Je na obrázku hračkářství? 2) Jsou na obrázku auta? 3) Je na obrázku škola? 4) Jsou na obrázku stromy? 5) Je na obrázku kino? Omlouváme se za technické problémy, příčinu hledáme . Pokud byste mi chtěli napsat, jak se Vám překlad povedl, uvádím svoji emailovou adresu: renasin@seznam.cz

There is_There are_otázka_výklad gramatiky

Dnešní video:

Pondělní video:

Dobré ráno děti. Chválím, většina z vás vzor Pán pochopila, pokud ovšem nepospícháte a odůvodníte si. Ale ještě nemám práci od všech.Tak jdeme na to.

Čj – žlutý sešitek str. 4/ f dáme na známku, napiš a pošli prosím

uč. str. 57/7 taky přepiš a pošli prosím

M – uč. str. 70/ 1  a str. 70/ 4 první dva sloupečky, taky pošli, ať vidím, jak jsi na tom, zda jsi nezapomněl.

Čt – vlastní četba, připomínám – do května máme mít ve čtenářském deníku zapsané tři knihy. Prosím tě napiš mi, jakou knihu máš nyní rozečtenou, děkuji.

Česká republika

Dobrý den, tady máte ode mě další zápisky z vlastivědy… prosím zapsat do sešitu a přečíst si celou kapitolu v učebnici (str. 12 – 13)

 

20. 4. 2020

Dobré ráno děti. Tak sluníčko nám přeje, máme opět po krásném víkendu a my finišujeme se vzorem PÁN

Čj – uč. str. 57/6    žlutý sešitek str. 4/c)  d)  tak děti dnes už jedeme na známky, potřebovala bych prosím  výsledky od všech, ať si udělám přehled, jak jsme na tom. Sleduji, kdo pracuje rychle a přesně a s chutí.

M – uč. str. 71/ 3, 4 do školního sešitu

PS str. 7/1   první tři příklady

Ode mě je to vše. Těším se na výsledky.

17. 4. 2020

Dobré ráno, tak už máme zase pátek, hurá

Čj – PS str. 16/4 a cvičení 5 si dáme na hvězdičku. Pozor – pozorovali jsme lvy, pštrosy, medvědy, pávy aa dikobrazy. Všechno je to 4. pád.- pozorovali jsme koho co?

Do školního  sešitu si  napíšeme uč. str. 57/5

Dnes si dáme domácí úkol, protože jsme měli 5 dní volno a bude hodně náročný – žlutý sešitek str. 4/ c)

G – nepůjdeme dál, zopakujeme si opět dvě kolmé přímky a rovnoběžné přímky, ať nezapomeneme. Úkol zní- narýsuj přímku k a k ní kolmou přímku r. Vyznač bod B, který leží na přímce r. Vyznač bod C, který neleží ani na přímce k ani r.   Druhý úkol – narýsuj dvě rovnoběžné přímky m a n. Pozor, potřebuješ dvě pravítka. Na každé vyznač jeden bod a pojmenuj ho.

Př – uč. str. 38/ Okopaniny – zapiš si do sešitu a namaluj obrázek

Tv – je krásně, tak naběhej několik km venku.

Krásný víkend.

16. 4. 2020

Dobré ráno děti, dnešní práce zní:

Č j – PS str. 16/2     cvičení 3, máte napsat v množném čísle – je to v 1. pádě – pozor i u přídavného jména musí být měkké i př. statní lvi jako statní páni

žlutý sešitek str. 3/5, 7 b)

M – uč. str. 71/ 2   PS str. 6/ 1  To už je hodně náročný, tak si to zkus

Vv – Dnes soutěžíme o nejhezčí velikonoční kraslici

Tak pojď na to.

15. 4. 2020

Už je opravena dnešní matematika, podívej se dolů, už to sedí

15. 4. 2020

Angličtina – dobré ráno, milí žáčci . Jsem tu opět s dalším videem . Nejprve si prosím opište text, který si zobrazíte kliknutím na následující odkaz:

There is_There are_výklad gramatiky

Text si prosím opište do školního sešitu a poté se podívejte na nové video. Až video zhlédnete, přeložte prosím do sešitu tyto věty: 1)Na obrázku je škola. 2) Na obrázku je modrá dodávka. 3) Na obrázku je hračkářství. 4) Na obrázku jsou auta. 5) Na obrázku jsou stromy. 6) Na obrázku jsou obchody. Správný překlad se dozvíte v novém videu v pondělí . Zde je video:

 

Dobré ráno děti, tak po včerejším projevu pana ministra školství se možná uvidíme 25. 5. 2020. Dříve to určitě nebude. Nezbývá nám nic jiného, než pokračovat tímto způsobem.

Čj – PS str. 16/ 1 – tentokrát si zase zopakujeme slovní druhy. Nezapomněli jsme? Nad slova piš číslici  1- podstatná jména  2 – přídavná jména atd.

žlutý sešitek – str. 2/4       str. 3/7 a)      tak zkusíme na hvězdičku

M – Dnes opakování písemné  násobení dvojciferným číslem, čili pod sebou     uč. str. 71/1, máme tady akorát větší čísla, ale postup jsme už dělali, máš nahoře vysvětleno. Napiš do školního sešitu.

PS -. str. 5/3, 4, 5

Př  – PS str 20/2, 3

Přeji chuť do práce. A můžete mi napsat, jak jde vzor pán. Těším se.

 

14. 4. 2020

Dobrý den děti, tak už jsem tady. Vše zařízeno a můžeme jít na učení. Věřím, že jste si Velikonoce užily, i když to letos nebylo jako jiné roky. Myslím, že koledu jste určitě měly alespoň u babičky nebo tety.

Čj – Dnes budeme trénovat i, y ve vzoru PÁN – pozor , musíš si odůvodňovat, jak jsme se to učili a pozor na PÁD.

žlutý sešitek str. 2/2,3      PS str. 16/1 i a)

M – Stále musíme opakovat násobilku a dělení, pokud máš tabulku, tak si změř zase tvoji rychlost. Víš, že to musíme umět, jako když bičem mrská. Pokud nemáš tabulku, tak si napiš nějaké příklady na násobení a dělení sám. A teď mě napadá, že by sis mohl takovou tabulku vytvořit sám. Měli jsme deset sloupečků a kolik bylo v jednom sloupečku příkladů? To víš určitě ty.  Dáme si dnes příklady zase na písemné dělení. Já toiž vím, že pokud to neopakujeme, tak už zase nevíš, jak na to.A to nemůžeme dopustit.     14 748: 4 =               68 270 : 5   Nezalekni se toho velkého čísla, je to pořád stejný algoritmus neboli postup. Zatrháváš si.

uč. str. 69/3

Nezapomeň na čtení. Pro dnešek vše. Ať se práce daří.

 

Angličtina 

Milí moji žáčci, posílám vám soubor se slovíčky k celé učebnici. Stačí kliknout na odkaz a stáhnout soubor do počítače . Nás bude tentokrát zajímat hlavně 5. lekce. Zde je odkaz:

Happy-street-2-slovnicek

Dále vám posílám odkaz na video, na které se prosím podívejte . Procházím v něm již dříve zadaná cvičení, abyste měli kontrolu. Dále vám na zítra zadávám PS str. 33 / cv. 2 (vysvětluji ve videu) a cvičení s názvem Can you do this puzzle? v PS na str. 39 (také vysvětluji ve videu). Zítra dodám nové video s výsledky. Postupně se prosím učte slovíčka 5. lekce . Moc se mi chybíte . Zde je video :

14.4.

Milé děti, musím akutně odjet, úkoly na stránkách budou kolem 12h.

9.4.

HAPPY EASTER dear pupils heartsmiley

Wishing you an Easter blessed with happy moments with your dear ones heart.

Přeji Vám veselé Velikonoce, další video s 5. lekcí dodám v úterý. wink

8. 4. 2020

Dobré ráno děti, připomínám, že paní uč. Šindelářová včera ještě napsala na stránky důležité upozornění z Aj, tak si nezapomeňte  přečíst.

Dnes máme před sebou poslední den učení v tomto týdnu, pokud si děláš vše pravidelně.

Čj – Dnes už jdeme na vzor PÁN   uč. str. 56, vypiš si do školního sešitu skloňování v čísle jednotném a množném.

POZOR – co jsme zjistili? Všude píšeme  měkké I, ale ve 4. a 7. pádu množného čísla, píšeme tvrdé Y – vidím pány a s kým čím s pány.  Důležité si toto zapamatovat.

Podle vzoru PÁN se skloňují všechna slova, která končí na souhlásku v 1. pádě, ve 2. p končí na A   př. ten vlk bez vlka jako pán bez pána a je životný, zkontroluji 1.p. vlk   4.p. vidím vlka   NESHODUJE se, proto ŽIVOTÝ. (učivo ze včerejška).

Vyzkoušíme si v novém žlutém sešitku str. 1/1. Je to moc důležité si toto zapamatovat, kde se píše jaké i, y. Tady se hodně chybuje.

M – PS str. 5/2      učebnice str. 69/2

Aj – Domluvily jsme se s paní učitelkou, že už vám bude práci posílat ona. Tento týden máte nastudovat videa.

Př – PS str. 20/ 1

Hv – Tak už umíme píseň Okolo Hradce? Kdo ještě neumí celé, natrénuje další sloky.

Tento týden se s vámi loučím. Užívejte velikonoční svátky a pište. Těším se na každou zprávu od vás.

7.4.2020

UPOZORNĚNÍ:

Milí žáčci, zjistili jsme, že odkazy na videa angličtiny nefungují správně. Podívejte se prosím znovu na 6.4., nyní již by mělo být vše OK a měla by jít spustit všechna videa- jsou celkem 3, stačí na ně kliknout . Zdraví vás pančelka angličtiny

Dobré poledne děti. Omlouvám se, ale nešel mi internet. Před chvíli se mi veškerá dnešní práce neaktualizovala, proto píši znovu až teď. Jdeme na to!

ČJ – Dnes si vysvětlíme životnost a neživotnost u mužského rodu. Pokud bude podstatné jméno rodu mužského životného – budeme skloňovat podle vzoru pán, muž, předseda nebo soudce. Pokud bude podstatné jméno rodu mužského neživotného – budeme skloňovat podle vzoru hrad nebo stroj. Jak to poznáme? Většinou je to opravdu podle toho, zda podstatné jméno žije či nežije, ale přesné určení máme podle této POUČKY:

Pokud se 1. p. a 4.p. SHODUJE – je to NEŽIVOTNÉ

Pokud se 1.p. a 4.p. NESHODUJE – je to ŽIVOTNÉ

Př. 1.p. – zámek, 4. p. – (vidím) zámek – SHODUJE SE, proto je to NEŽIVOTNÉ

1.p. – chlapec, 4.p. (vidím) chlapce – NESHODUJE, proto je to ŽIVOTNÉ

Výjimka: 1.p. sněhulák, 4.p. (vidím) sněhuláka – NESHODUJE SE, jedná se tufíž o ŽIVOTNÉ (ikdyž sněhulák nežije)

Mám to trochu jinak než v učebnici. Vyzkoušíme si to v učebnici str. 55/2 – příklad: ten středověk, 1.p. středověk, 4.p. (vidím koho co) středověk – SHODUJE SE, jedná se o NEŽIVOTNÝ

M – Dnes už máme větší římská čísla. Nastuduj v učebnici str. 69 nahoře tabulku.

Pamatujeme si pomocnou větu k určování větších římských čísel.

IVAN VEDL XENII LESNÍ CESTOU DO MĚSTA.

I = 1, V = 5, X = 10, L = 50, C = 100, D = 500, M = 1000

Nastuduj učebnici str. 69/1 – to už je opravdu pro zdatné studenty.

Čt – Dnes se budeme věnovat velikonočním svátkům. My sice máme prázdniny, ale měli bychom vědět, že v pátek a v pondělí je státní svátek. Víme, že při svátku vzpomínáme vždy na nějakou významnou událost v našich dějinách. Velikonoční svátky jsou křesťanské svátky, kdy si připomínáme ukřižování Ježíše Krista (v pátek) a v pondělí, čili po 3 dnech, z mrtvýchvstání. My Velikonoce vnímáme spíše jako vítání jara a dodržování určitých tradic. Napiš mi jaké tradice dodržujete vy.

Užívej sluníčka a zítra na shledanou.

 

6.4.2020

Dobrý den všem, posílám úkoly na vlastivědu na tento týden… kdo nemá učebnici, mrkne na okopírované stránky z ní, které přikládám zde. Opět stačí, když si do sešitu přepíšete zápisky, které jsem pro vás připravila. Mějte se fajnově a opatrujte se!

6. 4. 2020

Dobré ráno děti. Tak věřím, že jste si víkend opět všichni užili. Já taky. Nejprve jsem začala jarním úklidem a pak jsme si užili sluníčka na kole.  Dnes mám pro vás příjemnou zprávu. Tento týden se učíme jen do středy, od čtvrtka do pondělí máme velikonoční prázdniny.

Slíbila jsme vám, že dnes jdeme na mužský rod. Ten už je trochu těžší, ale my to zvládneme.

Čj – uč. str. 55/ 1 do školního sešitu. POZOR   rod mužský – řekneme si TEN a vždy v 1. pádě jednotného čísla

příklad – ten král, ten generál   určíme si číslo a pád – to umíme

  •  vypiš si do školního sešitu vzory  PÁN , HRAD, MUŽ, STROJ, PŘEDSEDA, SOUDCE
  • u  mužského rodu ještě určujeme, zda jsou ŽIVOTNÁ a NEŽIVOTNÁ. Jak to zjistíme, to necháme na zítra, ale dnes si ještě opiš tu tabulku pod vzory – přehled zařazování pod. j. ke vzorům. Zase se to pozná podle 1. a 2. pádu čísla jednotného. Máš to tam pěkně vysvětleno. Pokud nepochopíš, tak napiš.
  • M – Děti omlouvám se za odrážku, ale nejde mi zrušit. Potřebovala bych vás tady. Stále mi tam naskakuje. Tak matematika – pokračujeme v římských číslech   uč. st. 68/4 napiš do školního sešitu. Nezapomeň vždy napsat datum. PS   2. díl  str. 5/6 – zopakujeme si ještě násobilku na hvězdu.
  • Aj – Mám pro vás odkaz na video od paní učitelky – ještě zopakovala hodiny a 4. lekci. Jsou některá prý dlouhá, tak si to máme  rozdělit.
  • https://www.youtube.com/watch?v=Z8zume7qurw&feature=youtu.be
  • https://www.youtube.com/watch?v=xZ9ppbz5BlM&feature=youtu.be
  • https://www.youtube.com/watch?v=xtY4tgnIKw4&feature=youtu.be

3. 4. 2020

Dobré ráno děti. No a už tu máme pátek. Děkuji za obrázky, které mi posíláme, moc si toho vážím. Co nás dnes čeká?

Čj -Poslední stránka v Kosmonautovi str. 24/4, 5, no a v pondělí můžeme jít na rod mužský. Kdo se těší?

M – dáme si dnes geometrii, zopakujeme si kružnici a kruh, nyní už opravdu potřebuješ to kružítko  uč. str. 124, Kružnici označuji malým psacím písmenem k, je nevybarvená, př. olympijské kruhy, střed S, no a kruh označujeme velkým tiskacím K a je vybarvený, narýsuj si do sešitu, pokud máš ve škole, tak můžeš do matematiky školní a zkus si cvičení 3. Můžeš si narýsovat olympijské kruhy.

Př –  uč. str. 38  dnes máme novou kapitolu Rostliny našich polí. Co můžeme pěstovat na poli. Do sešitu si vypiš POLNÍ PLODINY – 1)   OBILOVINY – pšenice – nemá osiny (vousy),  žito má střední osiny a ječmen má dlouhé osiny, oves je jiný a kukuřici poznáš.   Nakresli si i stavbu těla obiloviny( obrázek vpravo nahoře).

Tv – O víkendu už hlásí teplé počasí, tak třeba vyndáš i kolo. Vím, že využíváte i trampolíny a procházek do přírody.  Tak nezapomeň se hýbat a v pondělí na shledanou.

2.4. 2020

Dobré ráno, děti. Věřím, že vám jde práce od ruky a žádná mamka vás do učení nemusí honit.

Čj – My tam máme poslední cvičení v Kosmonautovi a to str. 22/ Země a  ještě uděláme str. 23/1,   v PS máme hotovo a v učebnici taky, tak si  přidáme v Kosmonautovi vybarvování, to vás baví str. 23/3

M – uč. str. 68/ 3 napiš do školního sešitu a PS str. 5/2 a 3

Vv – Máme tady jaro, sice nyní je ještě mráz, ale úkol pro dnešní výtvarnou výchovu zní. Které jarní kytičky můžeme vidět po zimě jako první? Určitě chodíš na procházky nebo běháš venku, co jsi viděl? Nebo se ještě rozhlédni a namaluj. Až budeš mít, vyfoť a pošli prosím. Děkuji

Vl – Na tento týden úkol není.

Čt – Pokračujeme ve vlastní četbě, pokud máš čtenářský deník a máš přečteno, můžeš zapsat. Taky se mi můžeš pochlubit, co právě čteš. Pro dnešek vše. To zvládneš. Pojď na to.

1.4. 2020

Dobré ráno milé děti, tak jdeme na to, už máme půlku týdne.

Čj – Kosmonaut str. 22 Na letišti, Každý něco dělá     uč. str.54/18   za a) připomínám věta jednoduchá obsahuje jedno sloveso, souvětí dvě a více. za b) za c) za d) za e)

M – dnes jdeme na novou látku – římská čísla uč. str. 68 prostuduj jako vysokoškolák nahoře obrázky plus povídání, do školního sešitu si zapiš a nastuduj cvičení 1, pak můžeš prověřit mamku či taťku a společně se můžete vyzkoušet na druhém cvičení. Zase mi můžeš napsat, jak to šlo.

Aj – tak jsem se dovolala paní učitelce a mám  vyřídit, že paní učitelka natočí video a já vám napíši odkaz, kde si to pustíte. Myslím, že to bude až v pondělí. Takže opakujte ještě 4. lekci a v pondělí začnete novou lekci s paní učitelkou. Máte se na co těšit.

Př – PS str. 17

Hv -dnes se naučíme novou společnou píseň Okolo Hradce, je to skvělá písnička na výlet. Věřím, že určitě společně letos pojedeme, tak ať si můžeme zpívat. Najdeš ji na  youtube ve zpívánkách.

Tak s chutí do toho, půl je hotovo.

31. 3. 2020

Dobré ráno děti, včera jsem dostala od některých vypravování, všem jsem odpověděla, někdo to měl pěkné, někdo tomu moc nedal. Tak dnes jdeme zase na Kosmonauta a uč.

Čj – Kosmonaut str. 21/Česká města a V pohádce,     uč. str. 54/18 dnes vypracuj pouze modré zadání – vyhledejte podstatná jména rodu středního a ženského, urči pád a vzor do školního sešitu.

M – pokud máš doma tabulku s příklady na násobení, tak si vypočítej zase sloupečky na rychlost od IV – X, abychom nezapomněli, změř si čas a zapiš do sešitu. Zlepšil ses?     uč. str. 67/3.    Dnes si dáme ještě tři příklady na písemné násobení jednociferným číslem    458               7 856           5 209

.      5              .         6         .       4  , teď koukám, že se ty příklady rozjedou, když to ukládám na stránky ,

vypočítej  456 . 5        7 856 . 6           5 209 . 4       ty si to napiš pod sebe

a zítra jdeme na římská čísla

Aj – paní učitelka mi nebere telefon, tak pak dopíšu

Pč – dobrovolná práce – blíží se Velikonoce, pokud vytvoříš něco pěkného, vyfoť a pošli, nápady na internetu – pinterest Velikonoce

Tv – dnes je venku opět zima, tak musíme být doma, dnes to nechám na tobě, můžeš mi zase napsat, ja se ti dařilo v Kosmonautovi a příklady na násobení a zda jsi doma cvičil.  Těším se na maily. Ať se daří a hlavně s chutí.

30. 3. 2020

Dobré dopoledne děti, omlouvám, že takhle pozdě, ale nešel mi notebook.. Věřím, že už někteří čekají.  O víkendu bylo krásné počasí, tak předpokládám, že jste si užili. Já určitě ano, pracovala jsem na zahradě a už jsem vyjela po zimě poprvé na kole. Po našem okolí, máme krásnou přírodu a spoustu zajímavých cest.

Čj – A dnes  mám pro vás jiný úkol. Dnes mi prosím do školního sešitu napište vypravování na téma – Karanténa -nemůžu do školy, jak se učím doma a co dělám ve volném čase. Kdo může psát do  wordu a poslat mi to, tak si ráda počtu.

M – Dnes opakování, zda jsme nezapomněli dělení jednociferným dělitelem PS str. 4/5

Aj – Nemůžu se paní učitelce dovolat, tak napíšu, až zjistím co a jak

Vl  – Teď jsem mluvila s paní učitelkou Švábovou, tak pokud již máte hotovo, co vám dala ve čtvrtek, tak máte pauzu, na tento týden nic jiného nebude. Dnes vám rozvezu učebnice a pracovní sešity. Ať se daří.

27. 3. 2020

Dobrý den, děti. Tak už máme zase pátek. Děkuji  Vám za vaše infoo, koukám, že český jazyk vám jde dobře, to jsem ráda. Hlavně, abychom nezapomněli na vyjmenovaná slova. Najděte si na internetu a mezi Kosmonautem si udělejte nějaké cvičeníčko na vyjenovaná slova.

Čj – tak dnes pokračujeme dál Kosmonaut str. 20/ Ve škole, V zoologické zahradě. Popros mamku nebo taťku či sestru, zda ti nadiktuje PS str. 14/ 10, uč. str. 54/15 přepiš do školního sešitu, je to krátké.

M – uč. str.67/ 2,   uč. str. 66/6 – přemýšlej a napiš

Př – opakujeme v PS str.16

Tv – dnes je opět venku hezky, tak si vymysli nějaký sport a můžeš mi zase napsat, co jsi dělal za aktivitu.

Ještě mi prosím napiš, jak zvládáš angličtinu, matematiku, přírodovědu a jak se ti dnes povedla čeština. Těším se na odpovědi. Užívej víkendu a v pondělí.

Dobrý den, tak abychom zase rozhýbali i tu vlastivědu… 🙂 Starou učebnici už potřebovat nebudete, to už jsme dokončili. Začínáme novou, modrou učebnici, s názvem “Poznáváme naši vlast”. Protože vím, že ji zatím všichni u sebe nemáte, ofotila jsem vám první tři stránky z této učebnice, abyste si mohli začít číst. Takže… pročtěte si tyto tři stránky, udělejte do sešitu stručné zápisky a nakreslete si tam taky tu mapku České republiky rozdělenou do 14 krajů. Zkuste si vždy hledat a říkat správné odpovědi na otázky na konci textu (Zopakujte si č. 1, č. 2).

Všechny vás moc zdravím, mějte se fajn, buďte na sebe opatrní a už se na vás moc těším!

Mgr. Lucie Švábová

Dobrý večer, rozhodla jsem se vám trochu ulehčit práci z vlastivědy, proto posílám ode mě vypracované zápisky a jen po vás budu chtít, abyste si to zapsali do sešitu, nic víc. Děkuji, mějte se všichni fajn a opatrujte se!

 

26. 3. 2020

Dobré ráno děti, Vojta Port se včera ptal , co vše je na hvězdičky, říkala jsem, že dnes řeknu pro všechny. Takže z Kosmonauta str. 17/6   str. 18,19 každé cvičení pokud máš bez chyby, dyslektici a Kuba mohou mít jednu chybu a v PS str. 14/8, ve škole si to pak všechno dopíšeme na čtvrtku. A dnes nás čeká už slova, která se skloňují podle vzorů rodu středního i ženského, takže POZOR

Čj – Kosmonaut str. 20/1  Na vsi    Proto jsem po vás chtěla, abyste si říkali TA  náves ( rod ženský) bez návsi jako kost bez kosti      TO rákosí (rod střední) bez rákosí jako stavení bez stavení …. tak dvě slova jsem vám už poradila, tak si dáme ještě jednu možnost a to další cvičení V lese. No a to by mě opravdu zajímalo, jak tohle zvládneš. Tady si musíš dát ještě větší pozor.  Prosím napiš mi zase pouze počet chyb v jednom a druhém cvičení. Děkuji.

M – uč. str. 67 nastuduj nahoře Vodnáře vzor a procvič si dělení 10 000 jeden sloupeček a druhý děleno 100 000 – napiš do sešitu –  škrtám nuly, klidně si je v sešitě škrtej, no a pak nastuduj dalšího Vodnáře, určitě pochopíš. Pak si zkus cvičení 1  př. 640 : 80  u 80 se musím škrtnout jednu nulu, proto i u 640 se škrtnu jednu nulu a 64 : 8 je 8, mužu si udělat zkoušku je opravdu 8  . 80 = 640 – ano                    a jednu slovní úlohu uč. str. 66/5 – zkus i se zápisem do škoního sešitu.

VL – ještě si děti zopakujte a udělejte takový přehled o Přemyslovcích. Od pondělí byste měli mít druhou zeměpisnou část, ale všichni ještě nemáte učebnice a pracovní sešity, tak to v pondělí nějak vyřeším.

Vv – Dnes mi nakresli, co děláš doma nebo co jsi prožil. Tak ať se daří.

25. 3. 2020 

Dobré ráno milé děti, včera jsme měla velkou radost z vašich zpráviček, prohlížela jsem si vaše obrázky, no vidíte, jaký jsou z vás malíři. Někdo měl 8. cvičení bez chyby a kdo mi psal, tak nejvíc bylo 8 chyb. Pojďme tedy na překonávání a zkusíme další cvičení.

Čj – Kosmonaut str. 19/e,f., napiš si zase počet chyb, budu ráda, když mi je zase napíšeš, nemušíš to fotit.

PS str. 14/9 a pojď si udělat str. 14/8 no a to mi taky prosím napiš, kolik bylo chyb. Děkuji, už se těším na info

POZOR: Vypíšu ti města, ve kterých chybujete, jsou města Příbram, Čáslav, Břeclav, Chrudim, Přibyslav, Vlašim, Boleslav, Kuřim, Zbraslav, Putim – tato města se skloňují podle vzoru KOST, ALE města Opava, Ostrava, Bratislava, Praha, Jihlava – končí na A, musí se skloňovat podle vzoru ŽENA

M – včera jsme dělili 10, 100, 1000, myslím, že jsme pochopili, no a dnes si vysvětlíme typ příkladů 45 000: 9 =5 000

nic neškrtám u devítky, proto musím pouze opsat tři nuly. vyzkoušíme si to v PS str. 2. díl str. 4/3, 4   str. 4/2 opakování

Aj – uč. str. 30 přečíst příběh o Colinovi   PS str. 36/ udělejte cvičení 1 a 2, pokud si nejste jisti, použij učebnici.

Př – A dnes nám ještě zbývá uč. str. 35/čas,vypiš si do sešitu aa nakresli si  hodiny, kterými můžeme měřit čas. Důležitá modrá tabulka, přepiš si ji také do sešitu a NAUČ

Hv – Pokud máš možnost internetu, najdi si, jaké máme dechové nástroje, nakresli a popiš, jak se jmenují.

23. 3. 2020

Dobrý den děti.

Čj – Kosmonaut str. 19/c,d – na hvězdičky, odůvodňuj si každé slovo, ať máš bez chyby. Napiš mi prosím na můj mail hankajez@seznam.cz kolik jsi měl chyb v 8. cvičení a,b,c,d, zda jsi se zlepšoval, jak učivo zvládáš, co jsi maloval za obrázky a zda máš vše hotovo. Těším se na vaše zprávy. UČ str. 54/17 přepiš do školního sešitu.

M – UČ str. 66 – dělení čísel, přečti si vysvětlení. Pokud dělím 10, škrtnu si jednu nulu u desítky (dělitel) a jednu nulu u dělence. Pokud dělím 100, škrtnu si 2 nuly a 2 nuly si musím zase škrtnout i u dělence. To samé je děleno 1000. UČ str. 66/1,2,3.

AJ – UČ 28 – Přečti si text u každého zvířete. PS str. 34/1.

23.3.2020

Dobré poledne, děti, omlouvám se za mírné zdržení, zjišťovala jsem úkoly z angličtiny a vlastivědy.

Aj – PS str. 32/2 – podle popisu zjisti, jak se jednotlivé postavy jmenují a co mají na sobě. Poté obrázek vybarvi. Učebnice str. 27 nauč se význam tří předložek:

next to (vedle)

between (mezi)

opossite (naproti)

Tyto slovíčka najdeš ve 4. lekci. PS str. 33/2 – podle popisu zjisti, kde jsou umístěna zvířata v zoo.

Čj – Kosmonaut str. 18/8 a,b práce na hvězdičku – udělej sám a pak ať ti mamka zkontroluje a napiš počet chyb. PS str. 14/6,7

Vl – opakování poslední látky

M – Uč str. 65/3,4, ke cvičení 4 nutný zápis do školního sešitu, UČ 65/7

Pro dnešek vše. Loučím se s vámi a zítra.

20.3. 2020

Dobré ráno děti. tak hurá, máme pátek

Čj – Kosmonaut str. 17/6 na hvězdičku, str. 18/7 doplň tabulku   PS str. 13/2, 3, 4

M – Opět dnes budeme počítat, geometrii se naučíme společně ve škole.

PS str. 3/4  tady už musíš udělat zápis  do školního sešitu,        str. 3/5, už umíš počítat velká čísla.    uč. str. 65/1,2, 5

Př – dnes pokračujeme uč. str. 35/teplota, vypiš si do sešitu

Tv – venku není úplně hezky, tak si zacvič doma. Opět 10 kliků, výdrž v luku na předloktí, posilování zádových svalů – leh na břiše a plaveš, dej si káčátka v pokojíku sem a tam nebo chodba možná bude lepší, znáš to ze školy. Tak zdokonaluj svoji fyzičku a kondici.  Tak hezký víkend, domácí úkol není. Těším se na pondělí.

19. 3. 2020

Dobré odpoledne, tak pro netrpělivce už jsem tady. Mám pro Vás dobrou zprávu, dnes je toho málo.

Čj – Kosmonaut str. 16/3   str. 17/4, 5     PS  str. 13/ 1

M – Ps pozor 2. díl  str. 3/ 1 ,2,3

Vv – Tak to nechám zase na tobě, koho si dnes vybereš za ilustrátora, těším se na jakýkoliv obrázek.

Čt – Pokračuješ ve své četbě. Tak že toho bylo dnes málo, měla jsem pravdu? Zítra na shledanou.

Práci na čt 19. 3. 2020 napíšu až v odpoledních hodinách.

18. 3. 2020

Dobré ráno děti, tak jdeme na to?

Čj – PS str. 12/4 odůvodni si každé slovo –  ta Kuřim bez Kuřimi jako kost bez kosti, no máme jednotlivé vzory probrané a teď musíme procvičit celý rod ženský.

Kosmonaut str. 16/1, 2     PS str. 13/3 na hvězdičku    POZOR ještě připomínám, pokud končí jednotlivá města v 1. pádu čísla jednotného na A – skloňuje se podle žena, ale názvy měst, která končí  v 1. pádu čísle jednotného na souhlásku, skloňujeme podle kost či píseň.

Příklad Praha – ta Praha bez Prahy jako žena bez ženy, ale ta Čáslav bez Čáslavi jako kost bez kosti. napiš si do školního sešitu z uč. str. 54/Rozlišuj, zkus najít ještě jiná města, která se skloňují podle vzoru kost

M – uč. str. 64 – násobení 10, 100, 1000 – připíši vždy tolik nul, kolik tam je   73 . 100= 73 00, pozor 60 . 100 = sečtu všechny nuly = 6 000 uč. str. 64/1, 2,3 a zopakujeme si zaokrouhlování, to nám jde uč. str. 64/5

AJ – PS str. 29/2 podle vzoru u obrázku č. 1 doplňte tři věty u obrázku číslo 2 –  př. They are, They aren’t. Stejným způsobem popište obr. č. 3 a 4 PS str. 31/ 3  do bublin doplňte věty z nabídky.  Ještě kontrola vět ze včerejška. Bill is taller than Dave. Sid is older than Ben. Jim is thinner than Stan.

Př – uč. str. 34/ hmotnost, vypiš si do sešitu a nauč.

Hv – zopakuj si názvy not a jejich délku, ale asi nemáš doma notový sešit ,Zkus kouknou na internet, zda to tam je. A pokud se naučíš sám nějakou novou písničku, budu ráda, ve škole nám ji zazpíváš. Máme opět hezky, tak se jdi  proběhnou ven. Loučím se.

 

 

17.3. 2020

Dobré ráno děti, dnes máme úterý. Včera jsem ještě v odpoledních hodinách doplnila informaci z Aj, tak na to koukněte.

ČJ – Kosmonaut str. 15/2,      PS str. 12/2,3. Pozor dnes domácí úkol uč. str. 53/14  přepiš do domácí přípravy

M – uč. str. 63/1, 2   PS str. 28/13 piš do školního sešitu, vypočítej součet – budeme sčítat a rozdíl – budeme odčítat

Aj – udělej, co jsem včera přidala na stránky, to znamená opiš novou gramatiku a přelož věty. Slíbená kontrola. Dave is smaller than Bill. Ben is younger than Sid. Stan is fatter than Jim.     Dnes nové věty na překlad. Zítra opět kontrola. Bil je vyšší než Dave. Sid je starší než Ben. Jim je hubenější než Stan.

Čtení – pokračuj ve své knize

Tv – je dnes hezky, tak počkej na poledne a proběhni se venku, udělej si 20 dřepů, 10 angličáků a 10 kliků. Užívej sluníčka. A těším se zítra.

16. 3. 2020

Dobré ráno děti, měli jsme dnes poradu, tak se hlásím až nyní. Máme pondělí a my si povídáme o víkendu. Bylo krásné počasí, tak věřím, že jste si to užili alespoň venku. Tak konec povídání a pustíme se do práce. Věřím, že všichni mají práci splněnou., abychom mohli začít nový vzor a to KOST

Čj – uč. str. 50 vypiš si opět do školního sešitu vzor kost v čísle jednotném i množném. Co jsme zjistili? Ano správně všude píšeme i, pozor musíme přesně umět, jak zní koncovky příklad  – o kostech, s kostmi

Kosmonaut str. 15/1, PS str. 12/1,2, uč. str. 53/13

M – uč. str. 62/2 přepiš do školního sešitu, slovní úloha str. 62/3, uč. str 62/5,     PS str. 29/21    str. 28/16

Vl  – uč. str. 41 – 44 Habsburkové renesance, otázky 1-5 vypracovat,   časová osa pravěk až Habsburkové

Aj – paní učitelka mi pošle gramatiku, tak to nějakým způsobem dám na stránky uč. str. 26 přečíst a přeložit, určitě pokračujeme ve slovíčkách ze 4 lekce, až budu vědět víc, napíšu. Opište si do sešitu vysvětlení gramatiky z jednotlivých odkazů, na které kliknete. It is, they are_otazka Where is_are.

Pod textem v uč. str. 26 je 6 přídavných jmen – viz slovíčka.. Porovnejte dvojice a podle vzoru přeložte tyto věty do školního sešitu. Dave je menší než Bill. Ben je mladší než Sid. Stan je tlustší než Jim. Správný překlad bude na stránkách zítra.

Už můžete pracovat, ať se daří.

 

13. 3. 2020

Dobrý den, děti…….no a teď mi chybí to vaše……       tak jdeme na to.

Čj – PS str. 11/1, 2,  pozor, není to jen vzor píseň, musíš odůvodňovat!     uč. str. 53/12 napiš do školního sešitu,   dnes domácí úkol není – huráááá

M – dnes by měla být geometrie, ale dáme si matematiku, máte zatím čas si opatřit kružítko, kdo ještě tak neučinil!

uč. str. 62/1, pořádně si přečti zadání a víme, co je rozdíl- budeme odčítat,    PS str. 29/19,   a ještě, abychom nezapomněli násobilku, tak jedeme 5.5, 7.6,  6.4, 8.8, 6.9, 3,6 ,9,9, 7.8, 4.9 ,7.3, fajn a na dělení  14:2 =, 24:3,  30: 5=, 40:8=,   63:9 =, 80:10=    36:4 =   28:7 =   72:9=   30:6=

Př – uč. 34 Vlastnosti látek  + délka udělej si zápisky, všechno už umíme, zapiš si i tabulku

Pro dnešek je to vše. Hezký víkend

Vážení rodiče, dávám práci na stránky dle rozvrhu.  Byla bych  ráda, aby děti samy sedly dopoledne k počítači a pracovaly jako ve škole, abyste vy s tím neměli práci. Vy můžete pouze dohlédnou a zkontrolovat, zda dítě učivo zvládlo. Pokud nebude něco někomu jasné, můžete psát i na mail hankajez@seznam.cz.  Věřím, že vše zvládneme a ve škole pak ještě pořádně procvičíme. Krásný den.

 

12.3. 2020

Dobré dopoledne, tak Vás tady opět dětičky vítám, tentokrát ne ve třídě, ale na našich stránkách. Pojďme se společně pustit do další práce.

Čj – Takže rekapitulace, jestliže podstatné jméno rodu ženského končí v 1. pádu č. j.  na e, skloňujeme podle růže. To už víme a víme, že se ve všech pádech píšeme i. Dnes se zaměříme na další vzor a to PÍSEŇ- v 1. pádu končí na souhlásku, takže se řídíme podle 2. pádu, pokud je E, skloňujeme jako bez písně – už jsme si ve škole říkali, jen připomínám. Příklad  ta větev bez větve jako píseň bez písně.  Takže opět si vypiš do školního sešitu skloňování v čísle jednotném a množném. Zjistíš, že se opět všude píše měkké i.  uč. Čj  str. 50.

sešitek Kosmonaut str. 14/1, 2,3

M – Uč. str. 61/1, nezapomeň si držet, co je potřeba. jedna slovní úloha uč. str. 61/3 a nezapomněli jsme náhodou písemné násobení uč. str. 61/6

VV – Děti máme tady opět výtvarnou výchovu, tak na jakého ilustrátora si dnes budeme hrát? Nechám to na tobě. Najdi si oblíbenou postavičku, zjisti ilustrátora a nakresli zase tak pěkný obrázek jako ve škole. Uděláme opět výstavu, už se těším.

Vl – Kdo byl nemocný v pondělí, tak uč. str. 34- 36  Husitství, zápisky + obrázek a dnes uč. str. 38 – 39 České země po husitských válkách + obrázek, otázky na straně 1 – 4 vypracovat. To vzkazuje paní učitelka Švábová.

Čtení – Každý si pokračujte v četbě své rozečtené knihy.

Pro dnešek je to vše. Zítra pokračujeme.

11. 3. 2020

Vážení rodiče, bohužel mrzí mě, že nemůžeme společně s dětmi probrat dané učivo. Ještě, že jsme společně začali koncovky podstatných jmen a vědí již, jak si mají odůvodňovat daná podstatná jména. Takže v Čj budeme pokračovat dál vzorem růže PS str. 11/1, 2, 3. Pokud děti ještě nemáte v sešitě vyskloňovaný vzor růže, tak si prosím vypište a zdůrazněte si i. Prosím Vás, kdo byl nemocný ještě v pondělí a v úterý, tak si dodělejte v sešitku Kosmonaut str. 13/ 1,2 ale je důležité si každé slovo odůvodnit. uč. str. 52/7 nemusíte všechna slova, cv. 8, 9.

M – procvičujeme písemné odčítání, je to stejné, jen máme nyní větší čísla    uč. str. 60/1 napište si do školního sešitu, dále něco z násobilky str. 60/4 a jedna slovní úloha str. 60/ 2  i se zápisem

Aj – naučíme se dalších 10 slovíček ze 4. lekce psát a vyslovovat. Trénuj si na volný papír. Prvních 10 slovíček jste již měli umět na pondělí, takže s dneškem jich budete umět 20. Supr.

Př. – dnes by mělo být opakování hornin. Udělej si na papír nebo čtvrtku, pokud máš, takový přehled, co vše víš o horninách. Na jaké tři druhy je dělíme,

která hornina kam patří, co o ní víš a nakresli obrázek.

Hv – najdi si nějakou písničku, která se ti líbí a nauč se ji. Pak nám ji tady ve škole zazpíváš a třeba se ji naučíme všichni.

Tak pro dnešek je to vše, pokud máš hotovo, máš volno. Zítra pokračujeme v samostudium. Jsi pašák,

10.3. 2020

Vážení rodiče, bohužel i já jsem onemocněla chřipkou a od pondělí jsem nebyla ve škole, proto jsem nepsala na stránky. Od zítra mají děti doma samostudium. Já zítra zjistím, co děti ve škole udělaly a napíši, co je potřeba vypracovat do konce tohoto týdne.

5. 3- 2020

Čj – psali jsme diktát na rod střední, sešitek Kosmonaut str. 12/3, 4 a, b, c   PS str. 9/3 str. 10/1,2

M – sloupečky na násobení do 5 min    V – X     PS str. 25/11, 14, 15, 17, 18

 

4. 3. 2020

Čj – vyskloňovali jsme si do školního sešitu vzor žena,,    sešitek Kosmonaut str. 11/1,2    PS str. 9/1, 2

M – sloupečky na násobení, zaokrouhlování na desetitisíce a statisíce uč. str. 51/3  a str. 52/2 na statisíce

Př. – uč. 33 přeměněné horniny

Hv – píseň Tři citrónky

3.3. 2020

Čj – uč. str. 50- vzory rodu ženského pouze umět vyjmenovat žena, růže, píseň, kost uč. str. 51/2 přiřazuj ke vzorům

M – PS str. 26/1      uč. str. 58/1, 5

Aj – psali jsme test

2. 3. 2020

Čj – trénovali jsme ještě rod střední a pak jsme si už napsali pětiminutovky na známky, uč. str.49/18

M – psaní velkých čísel na známku, PS str.26/1,2      str. 28/12

Vl – uč. str. 34 Jan Hus + opakování gotiky a problémy s církví

Aj – dnes jsme se připravovali na zítřejší test 3. lekce str. 16 – 23

27. 28. 2. 2020

Čj – vzor stavení- vyskloňovat si a napsat do školního sešitu , sešitek Kosmonaut str. 8 celá, PS str. 7/1 dole   str. 8/2 a 4

M – psali jsme na převody jednotek a dnes v geometrii, rýsování čtverce  uč. 122

Př. -Vápenec – vypsat si do sešitu

Vl – gotika str. 32, v pondělí bude test str. 28 – 32

 uč. 12226. 2. 2020

Čj – sešitek Kosmonaut str. 7/2   PS str. 6/ 2, 3   uč. str. 48/13

M – dělení jednociferným dělitelem větší čísla    př. 4 587 : 4      8 647 : 5 atd.

Aj – Ps tr. 28

Př. – uč. str. 33/ usazené horniny

Dú – převody jednotek objemu, hmotnosti a délky

 

25. 2. 2020

Čj – papír celý s vyjmenovanými slovy po V, vzor kuře, vypsat do školního sešitu skloňování v čísle jednotném a množném uč.str. 46, sešitek Kosmonaut str. 7/1, uč. str. 48/12

M – psali jsme test na písemné násobení a písemné dělení PS str. 11 celá a trénujeme převody jednotek délky, hmotnosti a objemu

Aj – uč. 23 číst a překlad, PS str. 26 27

24. 2. 2020

Čj – PS str. 5/ 2,3,4

M – PS str. 21/9, 10, 12, 17      str. 22/2      str. 24/2, 3, 4

Vl – Středověká města, Dú str. 31

Aj – dnes nebyla

20. 2. 2020

Čj – sešitek Kosmonaut str. 4/5 a urči pád, str. 5/celá je důležité se naučit si to odůvodňovat- př. to křídlo bez křídla jako město bez města, s křídly jako s městy napíšeme y.

M – uč. str. 45/3 a napsat si do sešitu převody hmotnosti  g    kg     t     PS str. 7/4

Vl – nezastihla jsem paní učitelku

19. 2. 2020

Čj – nový sešitek kosmonaut str. 3/1, 2 str. 4/3, 4     PS str. 4/3     Domácí příprava uč. str. 47/7 přepiš do domácí přípravy

M – převody jednotek objemu  uč. str. 46/3

Př. – opsat si sešit uč. 32 a str. 33                žula se skládá z nerostů – křemen, živec, slída

 

17. , 18. 2. 2020

Čj – uč. str. 47/4   PS str. 4/1, 2, 3, 4 a máme nový sešitek str.  3/1

M – uč. str. 46/1. str. 46/2      uč. str. 45/2     PS str. 10/ 11, 15     str. 22/1

Vl – zapsat si do sešitu ze strany 28

Aj – Ps str. 24 a 25uč. str. 22 číst a překlad

7. 2. 2020

Čj – PS str. 2/3    str. 3/3, 5

M – z geometrie jsme opakovali konstrukci trojúhelníka

Př – pouštěli jsme si horniny

Připomínám čtenářské deníky do konce února. Příští týden jsou jarní prázdniny. Po jarních prázdninách v úterý nebo ve středu je školní kolo v recitaci.

6. 2. 2020

Čj – protože bylo dnes 8 dětí nemocných, nejeli jsme dál.   Ofotila  jsem dětem papíry a procvičovali jsem rod mužský, ženský a střední, číslo jednotné a množné

M – příklady z uč. str. 44/ 3 další dva sloupce a uč. str.42/1

VV – stali jsme se panem ilustrátorem Pilařem a kreslili jsem Rumcajse, Manku a Cipíska – moc se nám to povedlo

Vl – Karel IV. uč. do str. 27

5. 2. 2020

Čj – uč. str. 42/12

M – uč. dělení dvojciferným číslem uč. 44/3

Př – pouštěli jsme si povrch Země

3. a 4. 2. 2020

Čj –  uč. str. 42/10,,, už máme 2. díl PS    str. 3/ 1, 2

M – příklady na dělení sloupečky na rychlost, pouštěli jsme si, jak děti z Činy počítají rychle, stále příklady na dělení jednociferným číslem – musím umět postup – je v učebnici

Vl – přečetli jsme si Jan Lucemburský uč.  str. 25

Aj – uč. str. 21 napsat a naučit se slovíčka     always – vždy   sometimes – někdy   never – nikdy

30. 1. 2020

Čj – Ps str. 40 celá – vypravování podle obrázkové osnovy

M – dělení jednociferným dělitelem  785 :  4 =    465:  2  =     567 :   3 =    764 :  5    876 :  6     546 : 5 =

Vl – Václav III ,  v pondělí opakování a test ze strany uč. 21 – 23

Poslední hodinu jsme zhodnotili práci v prvním pololetí a řekli si plány na pololetí druhé. Zítra si odpočineme a v pondělí začínáme na druhé pololetí.

27. 28. 29. 1. 2020

Čj – trénujeme určování pádů, Ps str. 37 celá str. 38/ 1, 2   str. 39 celá, uč. str. 44/ 18 přepiš a urči pád

M – příklady na dělení jednociferným číslem, uč. str. 40/1  vysvětleno nahoře, uč. str. 41/1

Př- uč. str. 30 – vzduch- vypsat si do sešitu

Vl – uč. str. 22- Václav II

Aj – uč. str. 19 číst a překlad, PS str.22

30. 1. si rozdáváme vysvědčení poslední vyučovací hodinu a v pátek 31. 1. 2020 máme pololetní prázdniny. Jarní prázdniny jsou od 10. 2. – 14. 2. 2020

23. 1. 2020

Čj – trénujeme pády, PS str. 37/2 Dú uč. str. 40/4 napiš do domácí přípravy

M – trénujeme příklady sloupečky na dělení na rychlost, str. 39/1

Připomínám do konce února děti mají odevzdat čtenářské deníky

22. 1. 2020

Čj – PS str. 29/1 určit číslicí slovní druhy, trénujeme pády uč. str. 41/8 do školního sešitu

M – nová látka dělení jednociferným dělitelem uč. str. 39/1 vysvětleno nahoře

Př. – uč. str. 29

Aj – vyráběli jsme si hodiny a trénovali celá hodina a půl

21. 1. 2020

V předchozím týdnu jsme psali čtvrtletní práce, takže co je potřeba si doplnit ze včerejška a dneška

Čj – doplnit ofocený papír vyjmen. slova po V celý, do školního sešitu si vypsat jednotlivé pády a rod mužský – ten, ženský – ta a střední – to       PS str. 36/ 2, 3, 1 dole

Aj – uč. str, 18 naučit se hodiny celou a půl a zapsat si do sešitu PS str. 21 celá

M – minutovky str. 20/ 39 uč. str. 38/3, 4 a trénujeme stále písemné násobení jednociferným číslem

Př – psali jsem – živočichové v zimě a stopy zvířat

15. 1. 2019

Čj – šašek str. 41/7    Pozor – zítra píšeme čtvrtletní práci – vyjmenovaná slova , slovní druhy

M – PS str. 21/14   uč. str. 37/2

Př – uč. 28 stopy zvířat překresli do sešitu

Aj – uč. str- 18 hodiny

14. 1. 2019

Čj – uč. str. 36/4,5   PS str.34/5 celé

M – sloupečky na násobení příklady na rychlost   PS        str. 21/17     str. 18/ 10, 13

Aj – nebyla

13. 1. 2019

Čj – PS str. 44/10    str. 36/1     nad slova napiš číslicí slovní druh

M – připravujeme se na čtvrtletní práci příklady typu   5. 46=               60.40=   200.10=    a písemné násobení    230 . 6 napiš pod sebe, vy mýšlej si další příklady  uč. str. 39/4

Vl – Přemyslovští králové  uč. str. 21

Aj – nebyla

 

7. 1. –  8. 1. 2020

Čj – šašek str. 36 celá, str.37/2  , slovní druhy – napsat si do školního sešitu a naučit se číslo, které k němu patří uč. str. 35, PS str. 33/2, str-34/4, 5

M – písemné sčítání a odčítání uč. str.34/3  str. 35/3, 5  PS str. 24/1

Aj – procvičování slov some, any

Př- vypsat si do sešitu z uč. str. 27 příroda v zimě

20. 12. 2019

Vážení rodiče, dnes jsme si užili vánoční besídku, pár fotek si můžete prohlédnout ve  fotogalerii.Všem bych chtěla popřát klidné vánoční svátky,  do nového roku pevné zdraví a děti ať vám dělají jenom radost.  S dětmi se uvidím 6. 1. 2020. Kdo byl nemocný, prosím dodělejte, ať mají vše v pořádku. Děkuji.

19. 12.

Čj – šašek str. 34/1, 2, 3   PS str. 31/1, 2,3   uč. str.32/2 přepiš do školního sešitu

M – uč. str. 33/4, 5 stále připomínám, že trénujeme sloupečky na násobení a dělení

Zítra si nemusíme brát učení, ale připravíme si písničku, básničku, scénku, vtip či nějaké kouzlo.

18. 12. 2019

Dnes jsme měli první dvě hodiny preventivní program

Aj – opsat si sešit od spolužáka    PS str. 18/2

Př – na čtvrtku děti kreslily –  živočichové v lese a psaly o nich veškeré informace

17. 12. 2019

Čj – PS str. 30/2, 2      uč. str. 32 rozlišuj, napiš do školního sešitu   vyjmenovaná slova po Z

M – minutovky str. 25/ 49 na tisíce a desetitisíce   a   příklady na dělení Vl -X do 5 min stále všichni neumějí násobení a dělení

 

16. 12. 2019

Čj – psali jsme pětiminutovky, PS str. 30/ 1

M – zaokrouhlování na tisíce a desetitisíce uč. str. 51/3 zaokrouhli na tisíce a desetitisíce

Vl – dívali se na film

Aj – gramatiku opsat od kamaráda, uč. str. 17

10, 11, 12, 13. 12. 2019

omlouvám se, ale byl problém s počítačem, proto píši až teď

Čj – šašek str. 29, 30, 31, 32, 33 máme hotová vyjmenovaná slova po V      PS str. 29celá    Dú uč. str. 31/2 přepiš

M – dělení se zbytkem vymysli 20 příkladů na dělení se zbytkem př. 29 : 7, 38: 6 a vypočítej, uč. str. 32/1

minutovky str.3/5 , 6, str. 11/ 21, 22,     sloupečky s příklady na dělení trénujeme I – X na rychlost

Aj – uč. str. 16, slovíčka z 2. lekce, dostanete od p. učitelky nebo si zajisti od kamaráda

Př – uč. str. 26 celá

V pátek 20. 12. 2019 máme ve škole besídku, děti si můžou dát dárečky a připraví si nějakou básničku, písničku, scénku, vtip nebo hádanku. Chceme si to společně užít. Hezký víkend.

9. 12. 2019

Vl – uč. str. 17 – 18 zápisky dodělat doma      Slavníkovci,  Oldřich, Břetislav, Vratislav II , život prostých lidí + obrázek

M – minutovky str. 11/21 a,b   str. 22, uč. 23/ 4 vypočítat do školního sešitu

 

6. 12. 2019

 

5. 12. 2019

Čj – byli tady čerti, takže jsme si jen zkontrolovali úkol a napsali sloupeček s měkkým i ve slovech po V, protože se stále chybuje v předponách – viklat, vikýř, víko     vidět, vidle, vidlička,        vítat, vítěz, vitamín,

víra, vítr, vichřice,      víno, višně, vinout     víkend, visací zámek, visutá lanovka a hrazda, obraz visí – naučit nazpamět

Př  – PS str. 12

 

Čj – Psali jsme diktát, šašek str, 31/5   str. 32/7

M – psali jsme na známku příklady na násobení dvojciferným číslem, PS str. str. 17/5, 6, 7

 

4. 12. 2019

Čj – šašek str. 30, str. 31/6

M – příklady typu 6.41=, 7.36, 5,79, 2.74, může si mamka vymýšlet  PS str.17/ 4  uč. str.33/6

Př – uč. str. 26  prase divoké a liška obecná

Vl – uč. str. 16       Vznik českého státu

Aj PS str. 12/1 13/ 1 a procvičovat have got a has got

3. 12. 2019

Čj – uč. str. 21/4 napsat do školního sešitu, naučit vyjmenovaná slova po V, vypsat do školního sešitu z uč. str. 31 rozlišuj, šašek str. 29/1. 2

M – PS str. 17/1, sloupečky V- X, trénovat typ příkladů zpaměti 6. 12= 60, 12, 72

Aj – uč. str. 15, PS str. 14 a 17

Čtení – čítanka str.  62 naučit se nazpaměť báseň Hoj ty Štědrý večere

2. 12. 2019

Aj – opsat sešit od spolužáka, uč. str. 12, 13, 14

Čj – kontrola Dú a měli jsme tu návštěvu – psovody

M – minutovky str. 3/5 b    str. 3/6   uč. str, 22/4

Vl – Ps str. 9 – 10

29. 11. 2019

Č j – str. 28/4, uč. str. 18/4 do školního sešitu, Dú uč. str. 21/1

M – geometrie opakování kolmic, rýsování pravoúhlého trojúhelníku uč. str.118

Př – kuna lesní,  jelen lesní uč. str. 26 napiš zápisky

28. 11. 2019

Čj – psali jsme pětiminutovky na vyjm. slova po S, PS str.  18/2, 3   uč. str. 18/3

M – minutovky str. 3/5 a, násobilka na rychlost do 5 min V – X

Čt – na známky – O bezohledném slonovi

Vl – uč. str. 14

27. 11- 2019

Čj – PS str. 28/1, 2, 3    uč. str. 18 žlutá tabulka napsat do školního sešitu, PS str.16/ 2

M – minutovky str. 2/4 a, b   sloupečky V-X na násobení

Př – uč. 26 veverka obecná

26. 11. 2019

Aj – sloveso have got a has got, have not got a has not got, test na číslovky

Čj – poněvadž 4 chyběli, pracovali jsme pouze v šaškovi str. 26/ 4 str. 27/9, str. 28/10 str. 28/11

M – minutovky str. 1/1 celá   Dú str. 1/2, stále trénujeme sloupečky na dělení I – V do 5 min

25. 11. 2019

Aj – zjistím zítra

Čj – šašek str. 27/8, psali jsme pětiminutovky na obje, ě

M – sloupečky I – V na rychlost do 5min, jeden sloupeček po druhým tak dlouho dokud to nebudu umět perfektně, uč. str. 22 násobení dvojciferným číslem- tabulka nahoře 4. 64= 4. 60 +4.4=240 +16=256

Vl – p. učitelka nebyla, dějiny českého národa

 

22. 11. 2019

Čj – šašek str. 25/2, 3 a pak jsme psali cvičně na obje, ě,

M – dnes geometrie PS str. 35/4 a opakovali jsme rýsování kolmic, stále to dělá někomu problém

Vl – slíbená vlastivěda ze včerejška uč. str. 13 Velkomoravská říše

Př. – uč. str.  25  Ptáci

21. 11. 2019

Čj – vyjmenovaná slova po S, naučit, šašek str. 25/1 str. 26/5

M – trénujeme stále příklady na dělení ze sloupečků I – V, uč. str.28 dole žlutý rámeček- rozklad čísel, rozložit všechna čísla poslední modrý řádek

2 357 podle vzoru ve žlutém řádku,

Vl- zjistím zítra a napíši

18. 11. 2019

Čj – oprava diktátu, uč, str. 17/předpony ob, v- vypiš si do školního sešitu Zapamatujte a oba sloupečky se nauč nazpaměť

M – psali jsme na známky násobilku a za Dú sloupečky na dělení I – V na rychlost trénovat ústně a pak jednou napsat na papír

Vl – pověsti

15. 11. 2019

Čj – psali jsme diktát a na známky určování kořene, předpony a přípony

M – čtvrtletní práce

Př.- uč. str. 25 mravenec lesní- zapsat si o něm do sešitu

Vl – uč. str. 22 Pověsti- četli si pověst o Čechovi

Dne 19. 11. 2019 u nás ve třídě proběhne Dlouhodobý program primární prevence- děti donesou domů tiskopis prosím přečtěte si a podepište, že jste s tím srozuměni.

14. 11. 2019

Čj – Ps str. 16/3,4     uč. str. 16/1

M – nový sešitek minutovky str. 19/37 str. 20/ 39 písemné odčítání

Vl – zítra zjistím, už tu nemám paní učitelku

13. 11. 2019

Vážení rodiče, dne 12. 12. 2019 se bude opět konat naše Vánoční setkání. Prosím, rozmyslete si a  do konce listopadu dejte vědět, zda budete doma něco vyrábět a prodávat na jarmarku. Děkuji za info.

Ve čtvrtek 14. 11. 2019 odpadá dětem odpolední čtení z důvodu pedagogické rady, budou si číst více doma.

Čj – PS str. 15/1, ,3,4    Dú PS str. 16/2       uč. str. 16/3 do školního sešitu, to je ze včerejška a dnes jsme opakovali určování kořene, předpony a přípony na čtvrtletní práci u slov -zalyžovat si, jezdectví, přestavba, psali jsme pětiminutovky

M – trénovali jsme včera i dnes písemné sčítání a písemné odčítání- nemám tady přesně stránku, ale je to z učenice a pak nový sešitek Minutovky str. 15/29 a Dú z tohoto sešitku str. 18/35

Př . uč. 22 Keřové patro- zapiš si do sešitu

11. 11. 2019

Čj – Šašek str. 24/ 4, 5,   uč. str. 14 zapiš si do školního sešitu předložky a předpony,- vymysli si sám další slov    uč. str. 15/4     Ps str. 14/1

Aj . nebyla, paní uč. je nemocná

Vl – Sámova říše str. 10, ve čtvrtek je písemná práce uč. str. 9 – 10, Dějiny udatného národa českého

M – test na slovní úlohy, uč. str. 31/ 1

8. 11. 2019

Čj – oprava diktátu, Šašek str. 22/ 3, str. 23/1, 2

M – geometrie str. 35/3

Př – uč. str. 21/ mechové a bylinné patro – napiš výpisky do školního sešitu

Dne 12. 11. 2019 odpadá dětem 5. a 6. vyučovací hodina. Končí tedy v 11. 45h a  pak jdou na oběd.

7. 11. 2019

Čj – PS str. 13/ 2, 3, 4    uč. str. 13/3

M – Vypočítej a zapiš se stručným zápisem do školního sešitu slovní úlohy. Martin si našetřil 81 Kč. Šimon si našetřil 9 krát méně. Kolik korun našetřil Šimon a kolik oba dohromady? Slovní úloha od Karolíny Vydrové – V rybníku žilo 110 kaprů. V létě rybáři ulovili 85 kaprů, z nichž 5 pustili zpět do rybníka. Kolik zůstalo v rybníce kaprů?

uč. str. 18/1 zaokrouhlování na stovky

Dú – uč. str. 16/4 , 5

Vl – dnes psali test a v sešitě mají pouze nadpis Sámova říše

6. 11. 2019

Čj – Stavba slova – napiš do školního sešitu slovo vyletíme – k tomuto slovu vymysli 4 příbuzná slova, vyznač červeně jejich společnou část, což je kořen slova. Žlutě vyznač předponu a modře příponu.

PS str. 13/1

Dú –  uč. Čj  str. 28/2 přepiš do domácí přípravy

M – nová látka zaokrouhlování uč. str. 18/1 –  napiš do školního sešitu pouze zaokrouhlování na desítky

Př – Kořenové patro uč. str. 20 – vypiš do školního sešitu tučně vytištěné

Aj  – uč. str. 10. 11     PS str. 10, čísla 0 – 100, gramatiku je potřeba si opsat od spolužáka

Hv- píseň Boleslav Boleslav

5. 11. 2019

Čj –  Oprava písemné práce: Nauka o slově, Šašek str. 21/2

M – opět sloupečky, znovu změřte čas a porovnejte, zda došlo k zlepšení, uč. str. 15/ 6, 7   PS str.6/ 4,5,7

Aj –  omlouvám se, ale už jsem nezastihla paní uč. Šindelářovou

4. 11. 2019

Vážení rodiče, na 19. 11. 2019 máme naplánované třídní schůzky od 15. 00h. Děti mají zapsáno v ŽK, prosím o podpis a začali jsme vybírat 200Kč na SRPŠ. Pošlete prosím po dětech nebo stačí zaplatit  na třídních schůzkách. Děkuji.

Čj – psali jsme vypravování na téma: Moje podzimní prázdniny, Šašek str. 19/8 str. 20/10, 11

M –  trénovali jsme sloupečky na násobení VI – X a opět jsme po prázdninách trochu zapomněli, prosím natrénujte

VL – Příchod Slovanů, Sámova říše

Minulý týden jsme byli na  šípkách a cestou jsme se stavili na farmě, můžete se podívat. Šípky si usušíme a v zimě si společně uvaříme šípkový čaj, který je hodně prospěšný pro naše zdraví.

 

 

22. 10. 2019

Čj – psali jsem diktát na vyjmenovaná slova po M, PS str. 12/ 1 celá

M- sloupečky na rychlost VI – X do 6 min, uč. str. 13/ 11

Aj – uč. str. 9, PS str. 7, 8, 9

11. 10. 2019

Čj – vyjmenovaná slova po M – umět vyjmenovat, Šašek str. 113/3   str. 14/ 4, 6

G – stále trénujeme sloupečky příkladů na násobení VI, VII, VIII,, PS str. 32/1 přímky různoběžné a rovnoběžné

Př. – uč. str. 23 listnaté stromy bud a dub- vypsat do sešitu, nakreslit list a plod

Týden od 30. 9. – 4.9. 2019

4. 10. 2019

Čj – psali jsme diktát na vyjmenovaná slova po L

G – PS str. 31/4

Př. – Test jehličnaté stromy

Dne 10. 10. 2019 jedeme do HK do hvězdárny, vybíráme 250 Kč na autobus a vstup. Podrobnější info příští týden.

3. 10. 2019-

Čj- uč. str. 9 opsat si žlutý rámeček do školního sešitu – slova souznačná a protikladná.   PS str.8/ 2,3,4

M – násobilka 8, příklady na rychlost

Vl – hodina nebyla, děti si užily hodiny jógy. Na jógu se vybíralo 70 Kč. Děti měly zaplaceno z 1000 Kč, ještě zbytek použijeme na autobus do Dvora Králové na dopravní hřiště.

2. 10. 2019

Čj – psali jsme pětiminutovky na vyjm. slova po L, PS str. 7/1

M – násobilka 6 a 7, trénuj z přehledu násobilky nalepený ve školním sešitě, Dú napiš do domácí přípravy a vypočítej  příklady 6.5=     3.7   4.6  8.7  2.7  6.7  3.6   5.6   2.7  9.7   9.6   0.6  10.7   4,7   8.6

Aj . práce na interaktivní tabuli –  speeling

Př – opsat sešit od spolužáka nebo vypsat  z uč. str. 23 borovice lesní a modřín opadavý

 1. 10. 2019

Čj – Šašek str. 11/1, 2  Dú  Šašek  str. 12/34

M – Test na sčítání zpaměti, PS str. 6/1,2

Aj – speeling

Zítřejší akce se přesouvá na 9. 10. 2019, děti mají ještě zapsáno v žákovské knížce.

________________________________________________________________________

Týden od 23. 9. – 27. 9. 2019u

Dne 26. 9. 2019 jedeme v 8.00h do Trutnova na projekt Ministerstva zemědělství ” Do lesa s lesníkem.”Děti budou mít poslední vyučovací hodinu. Pojedeme za každého počasí, budeme celé dopoledne v lese, proto prosím dejte dítěti vhodné oblečení. S Sebou svačinu a pití, oběd bude ve škole. Děti dnes donesou domů lístečky se souhlasem, že během akce mohou být fotografovány a natáčeny, podepište  a pošlete prosím  do školy. Děkuji

23. 9. 2019

Čj – vypiš si vyjmenovaná slova po L do školního sešitu, uč. str. 24 rozlišuj – též si napiš do školního sešitu, Šašek str. 7/ 3   str. 8/5

Aj – PS str. 2/2, abeceda

M – uč. str. 8/5  str.  8/6

Vl –  uč. str. 5 starší doba kamenná, vypsat do sešitu tučně vytištěné

24. 9. 2019

Čj – PS str. 23/6,7 a psali jsme diktát

M – uč. str.9/1 napiš do školního sešitu, uč. str. 8/7 napiš do školního sešitu

Aj – abeceda, uč. str. 5, PS str. 3,4

Dnes děti donesou domů seznam pracovních sešitů, Na žáka do dělá 867 Kč. Jak jsme se dohodli na našem setkání, vybírala bych 1000Kč a zbytek necháme ve třídním fondu na naše další společné akce. Pokud máte, již můžou děti do školy nosit, protože  příští týden 2. 10. 2019 jedeme do Dvora Králové na dopravní hřiště a část peněz využijeme na dopravu. Děkuji.

25. 9. 2019

Čj – Šašek str. 8/ 6  str. 7/7   PS str.24/ 1, 3

M – násobilka sloupečky I-V., PS str. 4/8

Aj – práce na interaktivní tabuli

Př – dokončení práce z minulé hodiny –  určovali živočichy a rostliny ze str. 18 a 19

uč. str. 22 – napsat si do sešitu – Stromové patro – patří sem jehličnaté stromy, listnaté stromy a smíšené stromy

Zítra má být deštivé počasí, můžete dát dětem klidně holínky a pokud má, něco nepromokavého. Věřím, že počasí se umoudří a děti si to užijí.

27. 9. 2019

Čj – vysvětlovali jsme si zítřejší státní svátek, PS str. 24/3, 4

G – PS v M str. 31/ 1, 2, 3

Př – opsat si sešit, uč. str. 22 jehličnaté stromy a str. 22

Hezký víkend 🙂

________________________________________________________________________

30. 9. 2019

Čj – šašek str. 10/9 a 10

M – uč. str. 10/3 napiš celé příklady a vypočítej, příprava na test, uč. str. 10/7 a 9 a vymysli podobnou slovní úlohu tohoto typu

Od příštího měsíce uvidíte úkoly hned od začátku  našich stránek

 

 

 

 

 

writing essays service

© 2019 Rudník - všechna práva vyhrazena | Webdesign: WP4you.cz |