Základní škola

Tel.: 499 440 121, 725 020 704
ŠDŠKŠJ

Sportovně-turistický pobyt v Bílém Potoce v Jizerských horách

V posledním zářijovém týdnu absolvovali vybraní žáci 4. až 9. třídy sportovně-turistický pobyt v obci Bílý Potok v Jizerských horách. Jednalo se buď o žáky, jejichž rodiny byly zasaženy povodní v letošním roce, nebo o žáky, kteří se aktivně podíleli na pomoci postiženým rodinám. Celá akce se konala na pozvání Obecního úřadu Bílý Potok, kde si až moc dobře pamatují, co dovedou povodně se kterými se v jejich případě potýkali v roce 2010. A právě tehdy jim pomocnou ruku podal i náš obecní úřad a tak nyní na oplátku Obecní úřad Bílý Potok zorganizoval celý pobyt a to včetně dopravy, ubytování a stravy pro naše žáky zcela zdarma.

Počasí nám moc nepřálo, v podstatě celý týden pršelo a tak jsme museli hledat náhradní aktivity namísto turistických vycházek. Každý večer jsme měli přednášky, například na téma zdravovědy, turistických zajímavostí a historie Jizerských hor.

Navštívili jsme místní základní školu a zasportovali si v jejich tělocvičně. Druhý den jsme odjeli vlakem do Liberce a tam navštívili překrásný a velice poučný IQ park. Zde nám několik hodin uteklo jak voda při mnoha pokusech a zábavných činnostech, jimiž je objekt doslova napěchován. Ve středu nám konečně přálo i počasí a tak jsme se za asistence sluníčka vydali konečně do hor na náročnější pěší túru a to z Bílého Potoka do Hejnice. Potom honem do kopců a skal směrem na Hajní kostel a Frýdlantské cimbuří, dále přes Polední kameny okolo Smědavské hory zpět do Bílého Potoka. Trasa to byla řádná, kilometrů v nohách také dost, což mohou potvrdit zejména menší děti, které ale ani s tímto zápřahem neměly příliš velké problémy.

Další den jsme navštívili klášter františkánů s kostelem Navštívení Panny Marie v Hejnici, dokonale si ho prohlédli a seznámili se i se samotným městečkem. Odpoledne  jsme absolvovali fotbalový zápas proti místnímu družstvu Sokola Bílý Potok. My jsme nebyli schopni sestavit celý tým a tak nám domácí půjčili 3 hvězdy ze svého týmu. Na to se nemohla dívat naše děvčata z 9. třídy a tak se vrhla bojovat za náš tým i na rozbahněné hřiště. Výsledkem byl vyrovnaný zápas, v němž v normální hrací době zvítězil Bílý Potok, ale na penalty zase my. Bavili se nejenom hráči, ale i přítomní diváci.

Nastal den poslední, kdy jsme se vypravili po nově vybudované herní stezce „Hup hop“ na krásnou vyhlídku Kočičí skály. Poté nás čekalo již jen balení, rozloučení a odjezd domů.

I přes nepřízeň počasí jsme strávili krásný týden uprostřed skal a nezbývá než poděkovat Obecnímu úřadu v Bílém Potoce, panu správci rekreačního zařízení Jizerky, které se stalo naším dočasným domovem, kuchařkám, které se o nás vzorně staraly, paní ředitelce základní školy a i činovníkům místního fotbalového klubu za nevšední zážitky i za finanční zajištění celé akce.

Fotografie z pobytu naleznete v naší fotogalerii.                              Mgr. Vladimír Tremer